БЮТИ МЕНИДЖМЪНТ - СИЛАТА НА ОБРАТНАТА ВРЪЗКА

Стартирам една нова рубрика в блога - "Бюти мениджмънт" , вдъхновена от другата ми основна професия, която ще бъде полезна на всич...

Стартирам една нова рубрика в блога - "Бюти мениджмънт", вдъхновена от другата ми основна професия, която ще бъде полезна на всички експерти в сферата на красотата - гримьори, фризьори, маникюристи и прочее.

През последните 2 години съм посетила редица кариерни обучения и имах възможност да обогатя знанията и практическите си умения за комуникацията с клиенти, работата в екип и изграждането на брандова идентичност на аптеките, за които работя. Какво общо има това с грима или маникюра, бихте попитали? Независимо дали се развиваме в сферата на продажбите или услугите, работата с хора - клиенти и екип, се подчинява на някои общовалидни правила.

Ако работите в салон за красота или сте собственик на такъв обект, обратната връзка от клиентите, служителите и колегите е един от най-ценните ви ресурси! Положителната обратна връзка е критерий за качеството на предлаганите продукти и услуги, средство да усъвършенстваме уменията и работата си, както и начин да сме в крак с изискванията на пазара.


КОМУНИКАЦИЯ С КЛИЕНТИТЕ И ОБРАТНА ВРЪЗКА 
Добрата комуникация с клиентите в сферата на грима, маникюра и фризьорството е ключов момент за това те да останат доволни от крайния резултат. Разминаванията в очакванията за дадена услуга често се дължат на това, че клиентите ползват различна от професионалиста терминология.

В днешно време интернет е източник на неизчерпаемо количество информация. Друг е въпросът дали тя е коректна или не. Много често клиентите попадат на невярна информация в различни сайтове, бюти блогове и видеа, благодарение на огромното количество съдържание, което се излива върху потребителите. Неправилно използваната терминология, силно обработените снимки или платените ревюта на даден продукт допълнително способстват за изкривените очаквания и изисквания на клиентите.

Затова при уточняване на подробностите около изпълнението на грима или маникюра, вашият най-добър приятел е въпроса "Какво точно имаш предвид?". Не е задължително да бъде зададен точно по този начин, идеята е друга - да не очаквате, че вашата представа за резултата от услугата е същата като тази на клиента.

Описания като "лек", "тежък", "семпъл", "светъл", "тъмен" и прочее са доста разтегливи понятия. Затова не се притеснявайте да уточните в детайли какво точно очаква клиентът и най-важното - може ли и удачно ли е да бъде изпълнено. По-добре да отделите едни допълнителни 2 минути за уточняване на подробностите, отколкото да се окаже, че представите ви коренно се различават от тези на клиента. По време на работа също не се притеснявайте да задавате уточняващи въпроси - това няма да ви накара да изглеждате неуверени, а напротив - интересуващи се от желанията на клиента.

Ако клиентът изпитва трудности да обясни какъв грим или маникюр желае, помолете го да покаже снимки или елементи от дадена визия. Трябва да се има предвид обаче, че някои снимки са силно обработени, както и че един и същи грим стои съвсем различно на две отделни лица. Тук трябва да се намесите вие като професионалисти и да обясните тези подробности на клиента. Положителното в този сценарий е, че ще добиете представа за това какви са разбиранията на отсрещния човек за "елегантно", "семпло" или "изчистено" - общи понятия, които сами по себе си представляват различни неща за всеки човек.

Работата с даден клиент не приключва с репликата "Честито!", последвана от разплащане. Първо дайте време на клиента да огледа новата си визия. Много често клиенти забелязват несъвършенства в изпълнението едва след излизане от салона и повече не се връщат в него, а това не трябва да е така. Винаги подканвам клиентите си да споделят, ако нещо не им допада, за да се коригира, докато са все още в студиото.

Обикновено повечето клиенти сами оставят отзив в социалните мрежи или пък дават обратна връзка при следващото си посещение, ако има такова. Лошото е, че ако не комуникирате с клиента и нещо не му харесва, първо - изобщо няма да разберете за това и второ - той автоматично може да реши, че това са възможностите ви и няма как да се справите по-добре.

Независимо в коя бюти сфера се развивате, не чакайте до следващото посещение, за да искате обратна връзка от клиента. Можете на следващия ден да се свържете с него, за да го попитате например дали гостите на събитието са харесали грима или прическата. Интересувайте се от клиентите си, за да им покажете, че не се вълнувате единствено от това каква сметка са направили в салона, а и какво е било тяхното клиентско изживяване. Ако са нови клиенти, попитайте ги откъде са научили за вас. Това е ценна информация, за да сте наясно кои информационни канали ви водят клиенти - уеб, социални мрежи, препоръка от приятел и т.н.

Надявам се статията да ви е била полезна! В следващата публикация ще говоря повече за комуникацията в екипа и отношенията служител-работодател в студиото за красота. До скоро!

Прочети още

0 коментара

Flickr Images