РАЗЛИКАТА МЕЖДУ ПРОФЕСИОНАЛЕН ГРИМЬОР И АМАТЬОР

Целта на тази публикация не е да обезкуражавам любителите и makeup-ентусиастите, които тепърва навлизат в изкуството на грима, а да дам малк...

Целта на тази публикация не е да обезкуражавам любителите и makeup-ентусиастите, които тепърва навлизат в изкуството на грима, а да дам малко повече информация за това защо трябва да се доверим на професионалист, особено за важен повод, както и на кои неща начинаещите да обърнат внимание в практиката си. Напоследък все повече момичета мечтаят да бъдат професионални гримьори. В интернет има изобилие от клипове и статии за това какви четки и козметика да изберем, как да изпълним определени техники и т.н. Някои девойки са истински таланти и тези умения им идват отвътре - съчетание на цветовете, фина ръка, усет към детайла. Не е тайна, че аз съм самоук гримьор и нямам завършен курс или специално обучение - всичко, което съм придобила като умения, дължа на работата си в студиото на Inglot и подкрепата на моите колеги.
Но в този пост няма да разяснявам конкретни техники, а по-скоро ще обърна внимание на това какво получават и би следвало да очакват клиентите от един професионален гримьор, за да си спестят разочарования и неприятни случки.


- Отлична хигиена: професионалните гримьори разполагат с всички необходими продукти за почистване не само на лицето, но и на своите инструменти за работа - четки и палитри-смесители. Снимката не е моя, а е от сайта на Glamour, тъй като не ползвам бюти блендери, но исках нагледно да покажа какво се случва с тях, когато биват почиствани с обикновен шампоан или сапун, а не с предназначените за целта измиващи препарати - blendercleanser. Това беше най-лицеприятната картинка, но мисълта ми е друга - независимо какъв инструмент за нанасяне на фон дьо тен предпочитате, го почиствайте старателно и правилно.
Работата с чиста четка върху чиста основа - в случая кожата, гарантира най-високото ниво на хигиена. Ако случаят е такъв, че клиентката има херпес или проблемна кожа с ранички, които обикновено са входна врата за инфекция, е редно гримьорът да използва еднократни апликатори за нанасяне на продуктите. Не съм почитател на употребата на латексови ръкавици по време на работа, тъй като допирът и миризмата им не са особено приятни за клиента, нито пък са удобни за всеки гримьор. Измиването на ръцете и използването на дезинфектант непосредствено преди започването на грима са напълно достатъчни.

- Разнообразие от продукти: гримьорът трябва да разполага с богат набор от фон дьо тен-и, коректори и пудри, които да пасват на различните тонове на кожата. Друга опция е наличието на най-светлите и най-тъмните нюанси от съответните продукти, които при смесването си да дават точния цвят, стига той да съвпада с подтона на кожата - жълтеникав или розовеещ. За целта е необходимо гримьорът да има точно усещане за цветовете, за да не губи ценно време, напасвайки правилния нюанс. Освен това трябва да разполага със сенки и червила от всяка гама, която клиентът може да желае или поне най-често срещаните (е, жълтото или синьото червило не са първи избор при всеки грим, но има случаи, които ги изискват, затова е добре предварително да се уточни дали ще е необходимо да се набавят по-специални продукти).


Модел: Боряна
Грим: Бояна Петрушевска - професионален гримьор

- Базови познания по колористика: съществува наука за цветовете и тяхното правилно съчетаване, която е силно застъпена не само в изкуството на грима, но и във фризьорството, дизайна, модата и т.н. В един грим освен правилното определяне на подтона на кожата и съобразяването на цветовете с тези на косата и очите, е важно и доброто съчетаване на нюансите на сенките, ружа и червилото.


- Различаване на типовете кожа: много клиентки не могат да определят сами типа на кожата си. Всеобща заблуда е, че щом Т-зоната се омазнява, значи кожата е мазна. Напълно възможно е обаче тя да е от смесен тип и по лицето да има сухи участъци, които имат нужда от по-специална грижа. Затова непосредствено преди започване на грима, първият въпрос, който гримьорът трябва да зададе, е "Какъв тип е Вашата кожа?". Ако клиентката не е сигурна, чрез насочващи въпроси се уточнява типът на кожата и съответно наборът от продукти, които ще се използват. Допълнителен плюс е, ако професионалистът дава съвет как да се грижим за кожата си - не само за почистването на грима след повода, но и за ежедневна хидратация и грижа.

- Качество на продуктите: излишно е да споменавам, че професионалистът отговаря с името си за произхода и качеството на продуктите, с които работи. Това включва както редовно следене на сроковете на годност, така и доказан произход на козметиката. Недопустимо е използването на реплики на известни марки, тъй като за разлика от оригиналния продукт, не само че качеството и дълготрайността им са съмнителни, но и съставът може да бъде опасен за клиента. По-добре да се работи с внимателно селектиран набор от най-необходимите продукти, отколкото да се разчита на популярността на даден бранд и да се използват фалшиви реплики с риск за здравето.

- Срокове на годност: истината е, че много малко продукти от гримьорския куфар биват изхабявани докрай, преди да е минал срокът им на годност. Не се притеснявайте да изхвърляте продукти или ако бихте рискували - по-добре да се заделят за лична употреба. Срокът на годност на козметиката се определя чрез няколко вида тестове преди появата й на пазара, като срокът след отваряне на продукта е включен в периода, обозначен с "Годно до:". Това е често срещан казус, особено когато в някой търговски обект се опитват да ви продадат продукт с изтичащ срок на годност. Например, до края на годността остава месец, а консултантът ви убеждава, че продуктът може да се ползва 6 месеца след отваряне, което е особено погрешно схващане.

- Отношение към клиента: независимо дали това е основната му професия или втора такава, както при мен, гримьорът трябва да се държи винаги на ниво. Гримирането е приятно изживяване и за да бъде такова, трябва не само да разберем желанията на клиента, но и да внимаваме как се държим пред него. Хубаво е да водим неангажиращ разговор, но всяко оплакване и изливане на житейска трагедия е недопустимо! Можете да си мислите, че намирате нов приятел и разговорът да върви чудесно, но прекаленото навлизане в лични подробности и драми натоварва емоционално слушателя, а този клиент никога няма да се върне при вас. Колегиалното отношение е друга задължителна точка - злословенето и неуважението към други хора, независимо от коя професионална област, не говори добре за когото и да било. Ако работите в екип в студио за красота, по-добре да оставите личните разговори за почивката - клиентът е най-важният за вас в този момент и е добре да чувства, че цялото внимание е насочено към него, а не че се разсейвате с това защо са лепнали фиш на колежката миналия ден.

Надявам се да съм била полезна с тези съвети, със сигурност има още много други подробности, на които да обърнем внимание, но тях ще оставя за една евентуална 2-ра част. :)

Прочети още

0 коментара

Flickr Images